ECOLINGUA
PROGRAMA EUROPEU D’APRENENTATGE PERMANENT
GRUNDTVIG (2010-2012)
PARTICIPANTS:
- Centre de Professors: North Aegean Teacher’s Training centre (Grècia)
- Biblioteca municipal Vantaa a Helsinki (Finlàndia)
- Escola d’adults: LED Brandenburg (Alemanya)
- Xarxa de centres d’educació a Jokmock, Lapònia (Suècia)
- Cente de professors Ploiești (Romania)
- Soci coordinador: CEPA Son Canals
ENTITATS COL·LABORADORES:
- Departament de Cultura del Consell de Mallorca
- Institut d’Estudis Baleàrics
- Obra Social de la Caixa d’Estalvis “Sa Nostra”
OBJECTIU:
El principal objectiu d’aquest projecte és crear instruments digitals per tal d’ensenyar llengües minortàries i minoritzades en l’ensenyament d’adults. Es pretenen fomentar les llengües minoritàries i minoritzades a Europa, algunes de les quals estan en perill de desaparèixer. El material creat va ser accessible als formadors del projecte i als aprenents potencials.
TEMA:
Enfocaments metodològics adreçats a llengües minoritàries i minoritzades. Estudi dels enfocaments metodològics all llarg de la història i adaptació d’aquests a les llengües minoritzades. Elaboració del mapa de llengües minoritzades i llengües en regressió a Europa i estat actual d’aquestes llengües. Estudi de la societat I cultura lligades a aquestes llengües. Algunes d’aquestes llengües són: el sami I el sòrab. Les metodologies emprades van ser: l’enfocament comuinicatiu, peer tutoring, l’aprenentatge cooperatiu i l’enfocament cultural.
CREACIÓ D’EINES EDUCATIVES:
- Posada en marxa a totes les institucions de les parelles lingüístiques (peer tutoring)
- Itineraris lingüistics per les diferents ciutats
- Disseny d’una web i un E-handbook (manual digital)
- Punts de llibre, tríptics informatius, futlletons.
- Elaboració d’una Database.
- Articles a revistes especialitzades
e-handbook: Ecolinguae
Blog: http://ecolinguae.blogspot.com.es/